Kliknij w tytuł, aby przeczytać tekst utworu
1. Kobiety mojego życia
2. Mały idzie na rekord
3. Kowalski jako taki
4. Na deszczowych ulicach
5. Gawrony
6. Twoja siła
7. Jest taki fart
8. I on się dziwi
9. Trolejbus kanciaste akwarium
10. Tupi pan
11. Ślad samolotu
12. Karty na wiatr
13. Kowalski i bóg
14. W samo południe
15. Autorski wieczór
16. Uciekam
Dla mediów:
Lubelska Federacja Bardów wydała płytę pt. Bardziej. Chodzi o to, że rzecz jest bardziej aktualna brzmieniowo niż poprzednie dokonania zespołu, że bardziej jest z ludźmi, bardziej obecna w swoim czasie, bardziej na bieżąco. Aktualność brzmienia odnosi się głównie do tzw. pasmowości w rozumieniu radiowym. Dominują dźwięki gitarowe, poparte wysmakowanymi partiami instrumentów klawiszowych. Ale! Całość jest starannie wystylizowana na Vintage. Rytmika i kompozycje nawiązują do początków ery rock and rolla i popowych ballad zabarwionych jazzem. Tytuł zawiera też słowo konstytutywne dla grupy – „bard”. To słowo zobowiązuje do komentowania bieżącej sytuacji kraju i świata, do pokazywania czym żyje i jak żyje współczesny człowiek. Gdzie są zagrożenia. Rzeczywiście kilka utworów napisanych przez Jana Kondraka podejmuje misję naprawy życia zbiorowego, ale ostrze satyry skrywa się tu w tanecznych rytmach. W treści płyty dominuje liryka miłosna. Tak jest we wszystkich utworach śpiewany przez wokalistki LFB (erotyczne solilokwia) i wszystkich wykonanych przez Piotra Selima (erotyczny surrealizm). Krążek zawiera też nieco liryki egzystencjalnej, obrazów z życia człowieka zindustrializowanego – mowa o utworach Marka Andrzejewskiego. Sugestywna okładka to fotografia zespołu w momencie gdy ten przejmuje w posiadanie świeżo „urodzone”, wielkie jajo. To sygnał, że proponuje się tu słuchaczowi odbiór poprzez poczucie humoru i zaprasza do mądrej zabawy.
Dalmafon 2018, DALCD196